Dodjelom nagrada u Bugojnu okončana manifestacija XII Bugojanska vaza i otvoreno 18. Bugojansko bijenale crteža BiH

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

U Umjetničkoj galeriji KSC,gdje je upriličena dodjela nagrada XII Bugojanska vaza i 18. Bugojansko bijenale crteža BiH prisutne je pozdravio Vahid Duraković ,organizator kulturnih aktivnosti KSC Bugojno naglašavajući  da je Bugojanska vaza najstariji pisani spomenik na području BiH  i da datira iz VI. stoljeća p.n e. To je zdjela koja je pronađena na području općine Bugojno i na njoj su urezane najstarije pisane riječi u BiH. Tekst je na umbro-etrurskom jeziku i urezan je u svježi rub zemljane posude. Originalna zdjela se nalazi u Zemaljskom muzeju u Sarajevu,a njenu repliku je izradila kiparica Adina Kero.

Na konkurs XII Bugojanska vaza  ove godine je pristiglo 48 priča,a odlukom žirija u čijem sastavu su bili Ivana Golijanin (predsjednica), Darko Cvjetić i Almin Kaplan,nagradu 12.Bugojanska vaza koja se  sastoji od replike zdjele “Bugojanska vaza” i novčanog iznosa od 2.000 KM. dobio je  pisac kratkih priča i pjesnik iz Gradačca Fuad Hrustić za priču „Odmor smetljara“.

Nagradu Fuadu Hrustiću je uručila predsjednica žirija Ivana Golijanin,koja je u obrazloženju nagrade navela:

– Odmor smetljara je priča koja se ističe vještinom pripovijedanja, nepretencioznom temom i odaje lakoću sa kojom se u jednoj sasvim običnoj životnoj situaciji uspjelo pronaći dovoljno za priču o porodici i čovjeku uopšte. Izdvajamo je i kao pokazatelj odmjerenosti i živosti intimnog koji dobro balansiraju sa suptilnim ali univerzalnim zahtjevima priče. Smrt oca sa jedne strane kao tematska cjelina stoji naspram smetljara koji se tek na umoru uspijevaju odmoriti od života i teškog rada. Dirljiva je ovo priča o radniku, a čija nas tankoćutnost podsjeća na krhkost i ranjivost ljudskog života, ali i ukazuje na važnost porodice-kazala je Golijanin.

Nakon uručenja nagrade Bugojanska vaza ,proglašeni su  i najbolji radovi  18. Bugojanskog likovnog bijenala crteža BIH,čiji je  selektor  bio prof. dr. Danis Fejzić.

Selektor 18. Bijenala je bio prof. dr. Danis Fejzić i selektirao je 29 radova od 29 autora iz Bosne i Hercegovine od prijavljenih 67 radova. Stručni žiri u sastavu dr. um. Borjana Mrđa (Prodekan za umjetnost i međunarodnu saradnju Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci), dr. art. Svetislav Cvetković (dekan Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Mostaru) i Emir Osmić (likovni umjetnik iz Sarajeva) dodijelio je sljedeće nagrade:

– Mariju Šunjiću za sliku “Kiša” – Grand prix “HAZIM ĆIŠIĆ” (nagrada se sastoji od novčanog iznosa od 1.000,00 KM i reprodukcije skulpture “Spomenik kulturi i sportu” akademskog kipara Stipe Ledića),

– Izetu Alečkoviću za sliku “Magija crteža” – Druga nagrada (nagrada se sastoji od novčanog iznosa od 500,00 KM i reprodukcije skulpture “Spomenik kulturi i sportu” akademskog kipara Stipe Ledića),

– Alisi Teletović za sliku “Ružan se moze promijeniti. Samo pusti da izađe”(nagrada se sastoji od novčanog iznosa 300,00 KM i reprodukcije skulpture “Spomenik kulturi i sportu” akademskog kipara Stipe Ledića).

U obrazloženju za nagrađene radove žiri je naveo:

– Mario Šunjić crtežom morskog pejzaža minimalističkim pristupom majstorski spaja jednostavnost i Mario Šunjić crtežom morskog pejzaža minimalističkim pristupom majstorski spaja jednostavnost i esenciju forme, stvarajući snažnu atmosferu mora i kiše. Likovna forma prevladava nad detaljima i opisnošću, a scena se svodi na osnovne oblike koji evociraju kišni pejzaž istovremeno ostavljajući prostora interpretaciji. Dominacijom jednoličnih ploha i oblika naglašeni su sklad i harmonija između prepoznatljivih elemenata pejzaža, dok suptilna igra praznog prostora doprinosi osjećaju smirenosti i introspekcije. Ovaj minimalistički pejzaž, gledatelja u prvom redu poziva da doživi atmosferu umjesto da je samo vizualno prepozna.

-Magija crteža i put u nepoznato Izeta Alečkovića. Posmatrajući crtež Izeta Alečkovića, možemo primijetiti da se radi o jednom autentičnom ekspresivnom izrazu. Umjetnik širokom gestom “jednim potezom” svodi crtež gotovo na znak iako u tom znaku primjećujemo jednu preživljenu ljudsku, čovjekovu dramu. U jednom širokom potezu punog naboja vidimo ljudsku figuru kojoj daje jednu novu podsvjesnu anatomiju aludirajući na tjelesnu prolaznost. Crtež kao osnovni i prvobitni izraz možda jeste onaj najiskreniji umjetnikov dnevnik u kojem se poreću novi doživljaji, zatvaraju i otvaraju novi krugovi iskustva.

U radu umjetnice Alise Teletović kao najveću vrijednost izdvajamo poetične, psihološke i ekspresivne karakteristike rada koje se očitavaju u građenju suptilnog i kompleksnog odnosa između linije i površine. Boja je nosilac stanja umjesto formalnog opisivanja karakteristika lika. Portret je samo okvir ili povod kroz koji nas umjetnica uvodi u intimni i emotivni predio bića prevazilazeći fizionomiju samog lica. Uspijeva da klasičnu temu protreta otvori za mnoga nova značenja, čime aktivira posmatrača da osjeća i razmišlja, a ne da pasivno posmatra rad. Alisa je umjetnica koja ima jasno formiran i snažan likovni izraz.

Žiri publike grada Bugojna u sastavu: Dunja Boburov, Senad Jusić, Edin Ćišić, Zdenko Antunović, Selma Slipac i Tidža Čaušević najboljim radom su proglasili sliku “Konzulska vremena” autora Dejana Pranjkovića.

Ispred JU KSC Bugojno i Općine Bugojno na ceremoniji dodjele nagrada obratili su se i Antonio Džolan, stručni saradnik za realizaciju Bijenala, Mirza Idrizović, direktor KSC Bugojno i načelnik Općine Bugojno Edin Mašić koji je građanima Bugojna i Bosne i Hercegovine čestitao nadolazeći praznik, Dan državnosti BiH, te izložbu 18. Bugojanskog bijenala crteža Bosne i Hercegovine proglasio otvorenom.