Dopis potpredsjednika FBiH Melike Mahmutbegović i Milana Dunovića CIK-u
Poštovani predsjedniče i članovi Centralne izborne komisije BiH
U kapacitetu potpredsjednika Federacije BiH, a povodom informacija koje su preplavile javni prostor o dilemama pojedinih članova Centralne izborne komisije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: CIK) da donese neustavnu odluku o popuni Doma naroda Parlamenta Federacije BiH, želimo upozoriti CIK i javnost u Bosni i Hercegovini o sljedećem:
– Smatramo protivno Ustavu Federacije BiH da se u distribuciji delegata u Dom naroda Parlamenta Federacije BiH, koji se biraju u skupštinama kantona u FBiH, primjenjuje popis iz 2013. godine, za raspodjelu mandata u Domu naroda Parlamenta FBiH;
– Ustav Federacije BiH, kao ustavni princip, u članu 11a Amandmana LII na Ustav FBiH predviđa proporcionalnu zastupljenost u svim javnim organima vlasti konstitutivnih naroda i grupe ostalih na bazi popisa iz 1991. godine, sve do potpune implementacije Aneksa VII Dejtonskog mirovnog sporazuma, dok Amandman LI predviđa primjenu rezultata popisa stanovništva iz 1991. godine za sva izračunavanja koja zahtijevaju demografske podatke, dok se Aneks VII u potpunosti ne provede;
– Ustav FBiH u članu IV A. 2. čl. 8. izričito propisuje da je broj delegata koji se bira za Dom naroda Parlamenta FBiH u svakom kantonu proporcionalan nacionalnoj strukturi stanovništva, te da će u Domu naroda Parlamenta FBiH biti najmanje jedan Bošnjak, jedan Hrvat i jedan Srbin iz svakog kantona, koji imaju najmanje jednog takvog zastupnika u svom zakonodavnom tijelu;
– ukoliko bi se donijela takva odluka, kojom bi se raspodjela mandata u Domu naroda Parlamenta FBiH vršila po popisu iz 2013. godine, onda bi se CIK protivpravno stavio u ulogu tumača provedbe Aneksa VII Dejtonskog mirovnog sporazuma. To je, međutim, u isključivoj nadležnosti Visokog predstavnika i Parlamentarne skupštine BiH.
Prema tome, dva su neprikosnovena, neponištiva, neizbrisiva i nezaobilazna principa na kojima se mora temeljiti odluka o popuni Doma naroda Parlamenta FBiH:
1. svi izračuni moraju uzeti broj stanovništva prema popisu iz 1991. godine, u koji spadaju i sadašnja izbjegla i raseljena lica, do potpune provedbe Aneksa VII Dejtonskog mirovnog sporazuma;
2. u Domu naroda bit će najmanje jedan Bošnjak, jedan Hrvat i jedan Srbin iz svakog kantona, koji imaju najmanje jednog takvog zastupnika u svom zakonodavnom tijelu.
Svako drugo rješenje, koje bi poništilo ove imperativne norme Ustava Federacije BiH, bilo bi čin rušenja ustavnog poretka Federacije BiH, te ukoliko CIK donese akt koji bi bio u neskladu sa Ustavom Federacije BiH, bićemo primorani preduzeti mjere u cilju zaštite istog.